Buzdítás

Ne legyetek semmiben sem aggodalmaskodók,
hanem minden helyzetben,
hálaadással végzett imádságban és könyörgésben terjesszétek a kéréseiteket Isten elé!
Filippi 4,6

2011. április 7., csütörtök

Citromlikőrjeim is készültek


Már két hete, hogy áznak a vodkában a citromjaim , most új szakaszba léptek. Cukorszirupot és habtejszínt adtam hozzá, és üvegekbe töltöttem.MMMMM... Nagyon finomak lettek. Hűtőbe csak azt teszem, amit megkóstolunk, elvileg alkoholtartalmuk miatt hűtetlenül is elállnak. De közelednek az ünnepek... soká nem fognak állni.
A recept egyszerű volt, én nem teljesen így csináltam.
1 kg citrom héja,leve,
1 liter alkohol /én 7dl-t tettem bele/
1 kg kristálycukor
1 liter víz

Ehhez tettem még 1 liter habtejszínt. És így tényleg nem olyan erős... amit mi már meg se bírunk inni. Hanem selymes, lágy. Igazi finomság.
Elkészítése:
Citromok héját, és a kifacsart levét üvegbe töltöm a 7dl vodkával, és két hétig némi összerázással , kamrában érlelem.
utána 1kg cukor és 1l víz keverékével szirupot főzök, mikor kihűlt, hozzáadom a citromhéjtól mentesített vodkát.
Majd a liter tejszínt. üvegekbe töltöm, és még két hétig érlelem.
Fogyasztás előtt két napig hűtöm.

Nincsenek megjegyzések: