Buzdítás

Ne legyetek semmiben sem aggodalmaskodók,
hanem minden helyzetben,
hálaadással végzett imádságban és könyörgésben terjesszétek a kéréseiteket Isten elé!
Filippi 4,6

2011. május 18., szerda

Az a rusnya....

...komló! Már több hónapja szenvedek a kiirtásán. És évek óta szenvedek vele. Beletelt egy kis időbe, mire rászántam magam, hogy teljes körű irtást rendezzek. Homokos a talaj, de rettenet nehezen tudtam elvetni a virághagymákat, amiket kaptam. Mivel a gyep alatt két ujjnyi vastag gyökérhálózat található, amely olyan szövevényes, hogy a párizsi metrójáratok ahhoz képest eltörpülnek egyszerűségükkel. Mely gyökereket a metszőolló is alig viszi, nemhogy a kapa, meg az ásó. E három eszközhöz még társul az emberi kéz ereje, s így felszedhető, igaz, nem egyszerre, nem egyszerűen, de hatásosan ez a növény.
További problémák: ha nem találjuk meg a gyökereket, akkor újra és újra kihajtanak, szúrós indáik és leveleik beterítik a kerítést, a fákat, virágokat.
Ma két métert haladtam! És most nagyon örülök.:) Elhatároztam, hogy hetente haladok két métert, és ha ezt tartani tudom, akkor július végére kész lesz a kerítés egyik hosszanti oldala!
A virágokat meg folyamatosan vetem addig is, hogy ne száradjanak ki, majd jövőre már időben el tudom rakni őket, és akkor még virág is lesz rajtuk. És mennyivel könnyebb lesz a földdel való munka!!
Itt lehet többet olvasni e növényről: http://www.bumm.sk/9792/rendkivul-veszelyes-noveny-az-erzsebet-szigeten.html

2 megjegyzés:

Monika írta...

Jé! Én komlónak egy sárga virágú növényt tudtam eddig.
Nagyon kitartó vagy!

A fényes hímzővel azért nehéz dolgozni,mert merev a tartása és mivel egy szál 4-ből tevődik össze, nagyon szeret összegubancolódni.Na,akkor aztán kínlódik a hímző személy.Én a mattot jobban szeretem.A hagyományosat.

Zsófi írta...

Köszönöm!
Nagyon kedves vagy, hogy kisegítesz a tudatlanságomban.
A sárga virágú növény a komló, de a vadkomlónak, amit én irtok, nincs virága... sajnos- Pedig sokkal szebb lenne.
Este elültettem a helyére 100 db kardvirágot.:)
És a délutánt is hozzáadva, már 4 métert haladtam!