Buzdítás

Ne legyetek semmiben sem aggodalmaskodók,
hanem minden helyzetben,
hálaadással végzett imádságban és könyörgésben terjesszétek a kéréseiteket Isten elé!
Filippi 4,6

2011. június 6., hétfő

Nemcsak tenni, lenni is tudott..

Nagyon szép temetés volt,egy evangélikus lelkésznő tartotta, és olyan szépen beszélt, szép versekkel tarkított halotti beszéd volt, hogy ilyet még nem is hallottam.
Ez a mondat megfogott, hoyg nemcsak tenni, hanem lenni is tudott.
Párom szokta mondani, hogy a kertet nemcsak rendezni, hanem élvezni is kell. Tehát kellenek olyan hétvégék, amikor csak ülünk és nézzük a kertet, nem kell mindig hullára fáradni. Egy barátnőm is igazat adott neki, aki most hagyta el a házat, s ahhoz tartozó kertet, amiben olyan sok időt dolgozott, és amit nagyon szépre rendezett, s mégsem élvezhette a keze munkáját.
Mert az élet úgy hozta, hogy nem ott fogja leélni hátralevő életét.
Ez elgondolkodtat, hogy vajon én is tudok lenni? Vagy, ahogy a várakozás című bejegyzésemben írtam, csak várni a következő dolgot, mindig tervezni , mindig tenni?
Igen, elő kell venni a gyűjtött szappanokat, és használni, mert semmi értelme csak gyűjtögetni, de soha fel nem használni. Semmi értelme csak ültetni, ha sosem ülök ki, és nem nézegetem egy csésze kávé vagy tea mellett a nyíló virágokat. Nem szabad hogy annyi munkát öljünk a körülöttünk levő környezetbe, hogy ne tudjuk élvezni is azt, mert az élet rövid. Azért rövid, mert nem vagyunk, csak siettetjük az időt, nem élvezzük, csak hajtjuk. ez legyen,az legyen... ahelyett, hogy időről időre megpihennénk, és megköszönnénk, hogy milyen sokunk is van.
Ilyen pihenéskor az ember rájön, hogy amikor gyűjt, akkor pihenni akar. Élvezni azt, amit gyűjtött. Virágokat, kertet, teáscsészéket, barátokat.

4 megjegyzés:

bemka írta...

Igazad van, ezt nekem is meg kellene tanulni.

Tetszik az életfilozófiád :)
Nagyon szeretem Wass Albertet,az írásait.

Zsófi írta...

Köszönöm szépen! Örülök, hogy az olvasóim között láthatlak.

Cinó Anyci írta...

Zsófi :)

Tanító néniként igyekeztem megismerni téged. De napról napra rá kell jönnöm, hogy a hétköznapok rohanásában nem tudunk semmit a másikról. Azután egy véletlen úgy hozza, hogy több időt tölthetünk vele, vagy a gondolatai hatással lesznek az életünkre. Én csak a blogon tölthetek veled időt, de úgy érzem ez már kevés, ideje találkozni is, mert csak így csodálhatom igazán lelked gyönyrüségét! Köszönöm, hogy nemcsak egy tanítónénit, hanem egy barátnőt is meglelhettem a személyedben! :) Szeretettel Edina

Zsófi írta...

Kedves Edina!
Nagyon köszönöm a soraidat, sokat jelentenek nekem. Erőt adott akkor is a szavad a folytatáshoz, amikor még nem is ismertük egymást. A magonc-képzők folyamán. És, amikor később el kellett jönnöm a H1N1 vírus miatt. Köszönöm, hogy találkozhattunk, örülök neked!:)
És jól esik, hogy te is így gondolod rólam:)