Buzdítás

Ne legyetek semmiben sem aggodalmaskodók,
hanem minden helyzetben,
hálaadással végzett imádságban és könyörgésben terjesszétek a kéréseiteket Isten elé!
Filippi 4,6

2015. január 9., péntek

Levendulás csokilikőr egyszerűen

Kedves párom nem szereti kivárni azt a legjobb esetben 1-2 hetet, amit egy likőr érésére várni kell, így gyorsan fogyasztható, ízletes recepteket szoktam készíteni. Pár éve a limoncello volt a kedvenc, most a csokilikőr.
Íme az én gyors receptem:
Egy tejes lábosban kicsi vízen (max 1 dl) feloldunk 3 dkg környéki jó minőségű, magas kakaóvaj tartalmú holland kakaóport, és 8 púpozott ek cukrot( Édesszájúak vagyunk :)). Amikor ez megtörtént, hozzáadunk 5 dl főzőtejszínt, (vagy sima tejszínt, ki mihez jut hozzá), és 2 ek szárított levendulavirágot. Kevergetve hagyjuk felfőni. Amikor ez megtörtént,  hagyjuk egy kicsit állni, majd, egy szűrőn keresztül egy nagy kannába töltjük. (Ez eddig egy nagyon finom levendulás kakaó recept, aki itt megállna, annak van egy jó kakaóalapja az egész családnak).
De én nem álltam meg. Hideg vízfürdőben, kevergetéssel lehűtöttem a finom lét, majd kimértem 3dl jóféle vodkát, és hozzáöntöttem.
Kerestem két mutatós üveget, és bele is töltöttem. Ebből a mennyiségből kb. 9 dl lett.
Most hűtöm, egy óra múlva már koccintunk!:)


Nincsenek megjegyzések: