Buzdítás

Ne legyetek semmiben sem aggodalmaskodók,
hanem minden helyzetben,
hálaadással végzett imádságban és könyörgésben terjesszétek a kéréseiteket Isten elé!
Filippi 4,6

2015. január 9., péntek

A kenyérsütőm

Jézuska idén a családnak kenyérsütőgépet hozott.
Ó, volt nagy öröm!
Hozott ám hozzá különféle liszteket is, amivel egy karikacsapás kenyeret készíteni, mert semmi ördöngősség nem volt így már a dologban.
Ez azért is jó ajándék volt, mert már egy hónapja rossz a sütőnk, még mindig alkatrészre várunk, és elég sok betegség is nyúzott-nyúz bennünket, főleg a főzőembert, így egy gyors segélyt kaptunk a kenyérsütővel.
Amivel immár sok finomságot sikerült készíteni.
Persze, először bajor rozskenyeret, a mindenki kedvencét. Aztán jött a napraforgós rozskenyér, de ezt már okosabban, fél adag liszttel készítettem.
Majd reszelt vöröshagymás kenyér, ez is nagyon finom volt.
A mai pedig fokhagymás-borsikafüves kenyér lett.
A legnagyobb dícséretet kaptam hozzájuk: Gyerekeim, akik csak nagy éhségükben ettek eddig kenyeret, de a vacsoraasztalnál csak nyögvenyelősen fogyott, nagy örömmel egymás kezéből kapták ki a langyos szeleteket. :)
És a férjem, aki nem nagy kenyérszerető, azt mondta, hogy kezdi megszeretni a kenyereimet. És az enyém ízlik eddig neki a legjobban.:))
Szóval van nagy öröm.
Az édes kalácsot is próbáltam. Először kakaós kalácsot készítettem, az is elfogyott, de a narancsos változat mennyei volt!
Ennek a receptjét közzéteszem, hátha más is próbálkozna vele:
itt találtam, és ezt módosítottam annyiban, hogy reszelt bionarancs héját tettem bele, (nagy lyukú reszelőn reszelt), és egy darabka gyömbért reszelve (ezt meg kis lyukú reszelőn reszeltem).
Gondolom, kandírozott narancshéjjal még finomabb lehet, de ahhoz most nem volt erőm, a bolti meg nem ízlik. egy kis házi sárgabarack lekvárral maga volt a csoda!
Próbáljátok meg!!
Ja, és én normál kenyér módban készítettem.

Nincsenek megjegyzések: