Buzdítás

Ne legyetek semmiben sem aggodalmaskodók,
hanem minden helyzetben,
hálaadással végzett imádságban és könyörgésben terjesszétek a kéréseiteket Isten elé!
Filippi 4,6

2011. március 6., vasárnap

Házak, emlékek, szépségek


(Fesca: A Pekáry-ház a Király utcában Pesten, 1859 )

Amikor még a fővárosban laktam, sokat csodáltam az épületeket. Annyi meg annyi szépség, mi munka, mi művészérzék van bennük!
Sajnos, el vannak hanyagolva, nagyon sok pénzbe kerülne őket felújítani, de, remélem, más is szokta őket nézni , még így is, pihenő állapotban.
Szobrok, boltívek, cirádák hirdetik a száz -kétszáz évvel ezelőtti fényűzést, stílust.
Nekem még így is, szürkén, megtörve , piszkosan, omladozó vakolattal , a szépséget jelentik.
Hozzáképzelem a hosszú szoknyás, napernyős hölgyeket , és az elegáns urakat, a lovashintókat, és miegymást.
Budapesten én nem az aszfaltot néztem sosem.
Remélem, gyermekeimnek is megmutathatom még e sok csodát, vagy felújítva, vagy képzelet által felújítva.

Nincsenek megjegyzések: