Buzdítás

Ne legyetek semmiben sem aggodalmaskodók,
hanem minden helyzetben,
hálaadással végzett imádságban és könyörgésben terjesszétek a kéréseiteket Isten elé!
Filippi 4,6

2011. december 2., péntek

A szőlőszörpről...

Nagyon nagy keletje lett e nedűnek.:)

Vékony szájú üvegekbe , így utólag megállapítva, már nem tölteném, ugyanis az üledék (ami lekvárként jön a felszínre, és irtó finom) miatt nem igazán lehet kiönteni az üvegből.

Nagyon örülök azonban annak, hogy, bár nem tettem bele szalicilt, vagy legalábbis nem mindbe, egyik sem indult romlásnak.

Rengeteg szőlőt kaptunk a szomszéd nénitől, de jövőre előbb fogok kérni, mert nagy részét ki kellett dobni penészedés és aszalódás miatt... ez utóbbiból lehetett volna lekvárt főzni, de szörpöt nem igazán.
Így is lett 10 liter szörpünk.

A gyümölcscentrifuga használata csak a szőlőszemek szétbombázása miatt volt hasznos, illetve a magvak kiszedése miatt, de a levet nem nyertem ki vele, hiszen csak egyharmada jött ki a lének a géppel.
A többit a szétbombázott darabok átpréselésével nyertem ki.

Ha találok egyszerűbb módszert, azt fogom alkalmazni.. ha van ötletetek, írjátok meg, ti hogy csináltátok, csinálnátok!

3 megjegyzés:

Monika írta...

Hm,de jól hangzik!!!!!Még nem hallottam eddig ilyenről,pedig milyen jó,hogy annyi mindenből lehet finomat készíteni!
Van egy olyan aprószemű ringlófajta,ami nagyon ragaszkodik a héjához.:) Kevés vízbe beleszórom,kicsit ,picit felfőzöm,utána kiveszem és egy tiszta edénybe szűrőn átpasszírozom. Nem olyan vészes,mint ahogy hangzik.Csak a héj és a mag marad fent ,a gyümölcs húsát pedig felfőzöm.Ebből nekem lekvár lett így.Szerintem szörphöz is hasonló módszer jó lehet.

Zsófi írta...

Köszönöm Mammka! Ki fogom próbálni!!
Még narancsból is szeretnék szörpöt készíteni...:)
Férjem nagyon szereti ezeket a finom szörpöket.:)

Fróni írta...

Hát ebben nem Tőlem fogod megtudni a tutit! :) A bodza és a menta szörpön kívül, eddig mást nem sikerült alkotnom. Anyukám szokott meggyszörpöt csinálni, az nagyon finom, de hogy pontosan hogyan, azt nem tudom...szőlőről még nem hallottam, de mivel a mustot nagyon szeretem, gondolom ez is bejönne.