Buzdítás

Ne legyetek semmiben sem aggodalmaskodók,
hanem minden helyzetben,
hálaadással végzett imádságban és könyörgésben terjesszétek a kéréseiteket Isten elé!
Filippi 4,6

2010. december 11., szombat

Csokilikőr Karácsonyra...


és, ha marad,Szilveszterre.
Találtam pár receptet a neten (a gasztrotipp.hu-n, és a gyakorikérdések.hu-n), és összevegyítettem őket.
Mert, úgy gondoltam, ha már csokilikőr a neve, akkor jóféle csokiból legyen, ne kakaóporból.
Sőt, egy kicsit fel is turbóztam, mert volt itthon jó sok csokoládé.
Íme az én készítményem:
0.5 l jó féle vodka
0.5 kg cukor
0.5 l víz
2dl tejszín
20dkg étcsoki 70%-os
1 citrom leve
10 dkg holland kakaó
1 zacskó vaníliás cukor vagy pár csepp vanília aroma,
narancshéj
1 ek mézeskalácsfűszer

1., Közepes lábasban felfőzöm a kakaóport a vízzel és a cukorral,és a mézeskalácsfűszerrel, majd ha elég forró a csoki, beledarabolom az étcsokikat, és állandó keverés mellett felolvasztom.
2.,Kihűtöm.
3., Belekeverem a vodkát,és a tejszínt. Majd a citrom levét.
Beleöntöm a pár csepp vaníliaaromát. vagy a vaníliás cukrot.
4, Előkészítem 3-4 nagy üveget 0,5 litereseket, és belerakok mindegyikbe egy -egy hosszú csík narancshéjat.
5., Belemerem a nedűt,lezárom, és jól összerázom.
Hűtőben tartom két hétig, minden nap felrázom.
Karácsony előtt szép üvegekbe töltöm, és odaadom az angyalkáknak, hogy továbbítsák a fa alá.

Azért egyet megtartok saját felhasználásra is...:)

Nincsenek megjegyzések: